Vurdurmadım…

18Kas09

Başlamadan önce belirtmek isterim; başlıktan da anlaşıldığı üzere domuz gribi aşısı üzerine yazdığım bu yazımda uzun uzun bilgiler vermeyeceğim. Hele ki işin iyice içine s.çıldığı bu zamanda buna hiç gerek yok (adamın başına taş düşüp ölse domuz gribi diye haber yapıyorlar!). Her yerde domuz gribi nedir, nasıl korunulur, aşı yapılmalı mıdır gibi yazılar dolaşıyor zaten. Artık hala domuz gribinin aşıdan başka kesin bir tedavisinin olduğuna inanıyorsanız, varın google’den aratmaya devam edin…

13 Kasım Cuma günü bulunduğum lisede Domuz Gribi Aşısıyla ilgili bilgiler içeren kağıtlar dağıtıldı. Veliler bilgileri okuyup kendi çocukları için -kendilerince- en doğrusu ne ise onu yaptırttılar. Sizi bilemem ancak ben şahsen sözü velime pek bırakmadım. Kararım belliydi zaten. Aşı maşı olmadım. Açıklama gereği duyuyorum; Domuz gribinin dinden çıkardığı, Domuz gribinin öldürdüğü, süründürdüğü gibi saçma sapan görüşlere inanmıyorum.

Aşı olmama nedenimi ben de pek bilmiyorum. Ancak olmamak konusunda bayağı kararlıydım. Sanırsam domuz gribini önceden atlattığıma inanıyorum (birkaç hafta önce). Domuz gribi aşısı olmamış birisi olarak kendime şu dönemde gayet dikkat etmeye çalışıyorum. Bol bol C vitamini alıp sık sık ellerimi sabunlamanın yanı sıra evde bulunan kapı kolu, telefon, kumanda gibi herkesin elinin deydiği yerleri hergün ıslak mendillerle siliyorum…

Umarım en yakın zamanda bu hastalığı tamamen dünya dışı ederek rahata ereriz. Herkese hayırlı, sağlıklı günler dilerken yazımı çok önemli olduğunu düşündüğüm bir tabloyla bitiriyorum.

Görüş bildirirseniz memnun olurum: Aşı vurdurdunuz veya vurduracak mısınız? Vurdurmadıysanız evinizde ve çevrenizde ne gibi önlemler aldınız? Vurduracak veya vurdurmayacaksanız neye inanarak buna karar verdiniz?



4 Responses to “Vurdurmadım…”

  1. 1 JadLeX

    Sayın ch bende domuz gribi aşısı olmuycam.Nedenine gelince hastalıgı atlama evresindeyim.
    1.5 hafta önce bir sabah aşırı ateş ve halsizlikle uyandım.Acile gittik doktor iğne yapıp ilaç fln yazdı, ev istirahati verdi.Hala hastalıgım geçmiş degil.Hafif halsizlik ve kırık öksürük devam ediyor ama günlük işlerimi yapabiliyorum.Bence aşıya hiç gerek yok.Hastalığı kapanlarsa evde vitaminlerini içip bir güzel yatıp izdivaç tarzı programları izlesinler.Çok iyi geliyor inanın.Bu hastalığın kurtuluşu yatmak, dinlenmek gerisi faso fiso ..

    Saygılar …

  2. Sayın JadLeX,
    Öncelikle laflarıma başlamadan önce siz ve değerli jüri üyeleri.. (Bu ne lan!)

    emreciğim, umuyorum en kısa sürede hastalığını atarsın. bizden geçti artık, olmayanlar düşünsün 😛

  3. 3 JadLeX

    Vallahi öksürük öldürüyor insanı sürekli öksür öksür içim dışıma çıktı, doktor gargara verdi ama o da yalan bi işe yaradıgı yok 😀

    Yatın kalkın portakala asılın, haberlerde izlediğim kadarıyla(ne kadar doğru bilmem ama) bu hastalığa karşı vücut direnicini artıran tek vitamin C vitaminiymş..

  4. C vitaminsiz olmaz ki la. Portakal, Mandalina bol bol eat. Sağol yorumlar için.


Yorum bırakın